BESTÄLLNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR
Gäller från 1.9.2024
Näthandel
Roseborg Oy (FO-nummer FI2243433-6) säljer produkter till myndiga privatpersoner och till företag i Finland och inom EU. Produkternas pris innehåller Finlands mervärdesskatt 25,5%. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och leveranskostnader.
Beställning
Produkterna beställs på nätbutikens hemsida genom att plocka dem i kundkorgen och kundkorgens innehåll betalas i kassatjänsten. All kontaktinformation som frågas vid bekräftning av beställningen behandlas konfidentiellt och används endast för leverans av beställningen och för att klargöra möjliga oklarheter gällande beställningen. När ni beställer från näthandeln förutsätter vi att ni har bekantat er med och godtagit leveransvillkoren, priserna och postavgifter som gäller vid ifrågavarande tidpunkt. Orderbekräftelsen skickas via e-post.
Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. Av kundregistret finns en egen dataskydd utredning.
BETALNING
Postförskott
Med postförskott betalas beställningen när ni hämtar den från Postens servicepunkt. Förskott avgiften är det som Posten begär för att behandla betalningar.
Nätbank
Visma Pay tar hand om näthandlens betalningsförmedling. Med Visma Pay tjänsten kan du betala med nätbankskoder, betalningskort (credit / debit), med räkning och delbetalning.
I användning är följande betalningssätten: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Oma Sparbank, Aktia, POP Pankki, S-banken, Handelsbanken, Ålandsbanken, Mobilepay, Masterpass, Pivo, Visa, Visa Debit, Visa Electron, Mastercard- och Debit Mastercard, Jousto och Enterpay faktura för företag.
Handeln görs mellan nätbutiken och köparen. Till nätbutikens ansvar hörs alla obligationer med handeln.
MobilePay
Du kan betala med din MobilePay-plånbok, ifall du har tillåtit betalning i nätbutiker i applikationens inställningar. Betalningar debiteras från den bankkort som är ansluten i MobilePay-plånboken.
Jousto
Jousto räkning och delbetalning är en inhemsk tjänst, med vilken du gör dina inköp lätt och tryggt. Jousto är riktad för privatpersoner. Med Jousto får du 30 dygn ränt- och kostnadsfri betalningstid. När du fått fakturan kan du bestämma ifall du vill betala den helt eller i delar.
Visma Pay -betalningstjänstens kontaktinformation
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
E-post: helpdesk@vismapay.com
Telefon: 09 315 42 037 (vardagar kl. 9-17:00)
Postadress: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Leveranssätt och -kostnader
Post & Matkahuolto
Leveranskostnader ser du efter att du valt betalnings- och leveranssättet. Du kan följa din beställningen från följande länkar:
Post: https://www.posti.fi/fi/seuranta
Matkahuolto: https://www.matkahuolto.fi/seuranta
Frakt
Större partier levereras med frakt. Vi tar kontakt, ifall beställningen överstiger pakettjänstens vikt och volym, för att komma överens om fraktpris.
Förpackningar
Eftersom vi understöder återvinning, packar vi era beställningar i pafflådor som kan vara tidigare använda. Därför kan man inte se vad förpackningen innehåller, bara från lådas utseende. Inne i förpackningen bör det vara förpackningslista och returnanmälan.
Leverans
Beställningarna skickas per Post elle Matkahuolto under vardagar. För lagerprodukter är leveranstiden inom Finland vanligtvis 3–5 vardagar. Ifall beställningen gäller beställningsvaror, betyder det att vi beställer varorna från fabriken / leverantören. Då kan leveranstiden vara 2-3 veckor beroende av leverantören. Vi svarar inte för förseningar på grund av oöverstigligt hinder eller indirekta olägenheter som förseningarna orsakat. Vi informerar på vår hemsida gällande avvikande leveranstider.
Problemsituationer
Ifall produkten har kommit bort eller blivit skadad under transporten, eller om den i övrigt inte motsvarar din beställning, ska du inom 14 dagar meddela oss gällande saken. Om paketet har blivit skadat i frakten, ska ni omedelbart göra en reklamation om skadan till fraktaren.
Returer
Webbutikens konsumentkunder har 14 dagars bytes- och returrätt enligt konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta eller returnera en del, eller alla produkterna i beställningen. Produkterna som returneras eller byts ska vara i originalförpackning och i säljbart skick. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta oss först och fråga om anvisningar för returneringen. Ange ditt namn, dina kontaktuppgifter och ditt kontonummer för eventuell återbetalning i samband med returen.
Returadress:
Roseborg Oy
Bruksvägen 17
07970 Strömfors
Återkallande av beställning, felansvar och reklamationer
Innan beställningen har levererats kan beställningen återkallas med ett e-postmeddelande.
Webbutiken har ett lagstadgat felansvar för de sålda produkterna. Vid reklamationer ber vi dig kontakta försäljaren.