Beställnings- och Leveransvillkor
Gäller från 1.3.2019
Leverans och användarvillkor
Leveranskostnaderna och -villkor gäller endast leveransen inom Finland. Om ni vill ha leveransen utomlands, kan ni skicka beställningen via e-post med Kontakta oss-link eller pia@roseborg.fi.
E-butik
Roseborg Oy (FO-nummer FI2243433-6) säljer produkter till myndiga privatpersoner och till företag i Finland och inom EU. Produkternas pris innehåller Finlands mervärdesskatt 24%. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och leveranskostnader.
Beställning
Produkterna beställs på e-butikens webbplats genom att plocka dem i kundkorg och kundkorgens innehåll betalas i kassatjänsten. All information om kunden behandlas konfidentiellt. De uppgifter som vi begär i samband med beställningen används enbart för att leverera beställningen eller reda upp oklarheter i beställningen. När ni beställer från e-butiken förutsätter vi att ni har bekantat er med och godtagit leveransvillkoren, priserna och postavgifter som gäller vid ifrågavarande tidpunkt. Orderbekräftelsen skickas via e-post.
Alla kunduppgifter behandlas konfidentiellt. Av kundregistret finns egen dataskydd utredning.
Betalningssätt
Post- och bussförskott
Med post- eller busförskott betalas beställningen när ni hämtar den från Postens eller Matkahuoltos servicepunkt. Förskott avgift är det som Posten och Matkahuolto begär för att handla betalningar.
Nätbank
Bambora AB (FO-nr 2684814-9) tar hand om e-butikens betalningsförmedling. Företagets verksamhet är underställd Finansinspektionen (Fiva). Beställningens betalning går via Bamboras nättjänst, som är integrerad i vår webbutik. Din betalning överförs till säljaren av Bambora. All dataöverföring och penningrörelse är skyddad, vilket betyder att ingen utomstående kan se dina uppgifter.
Handeln görs mellan nätbutiken och köparen. Till nätbutikens ansvar hörs alla obligationer med handeln.
Läs mera om Bambora –service: https://www.bambora.com/fi/fi/online#verkkomaksaminen--maksutavat
Bambora
Via Bambora PayForm kan ni betala med internetbankkoder, bankkort (credit/debit), faktura eller delbetalning. Följande betalningssätt används: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Sparbanken, Aktia, Lokala andelsbanker, S-banken, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-kort samt faktura och delbetalning (Mash och Jousto).
Bamboras kontaktuppgifter
Bambora
+358-9-31582555
Leveranser och leveranskostnader
Post och frakt
När ni har valt betalnings- och leveranssättet ser ni vad leveranskostnaderna blir. Leveranskostnaderna gäller endast i Finland. Vi skickar beställningarna som rekommenderade (exempelvis som postpaket), av dessa kan de rekommenderade följas upp med hjälp av en försändelsekod.
Post: http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/?lang=sv
Matkahuolto: http://www.matkahuolto.fi/sv/
Frakt
Större partier levereras med frakt. Vi tar kontakt, ifall beställningen överstiger pakettjänstens vikt och volym, för att komma överens om frakt.
Förpackningar
Eftersom vi understöder återvinning, packar vi era beställningar i pafflådor som kan redan vara använda. Därför kan man inte se vad förpackningen innehåller, bara från lådan. Inne i förpackningen bör det vara förpackningslista och returnanmälan.
Leverans
Beställningarna skickas per post elle bussfrakt under vardagar. För lagerprodukter är leveranstiden inom Finland vanligtvis 3–5 vardagar. Ifall beställningen gäller beställningsvaror, betyder det att vi beställer varorna från fabriken/ leverantören. Då kan leveranstiden vara 2-3 veckor beroende av leverantören. Vi svarar inte för förseningar på grund av oöverstigligt hinder eller indirekta olägenheter som förseningarna orsakat. Vi informerar på vår hemsida gällande avvikande leveranstider.
Problemsituationer
Ifall att produkten har kommit bort eller blivit skadad under transporten, eller om den i övrigt inte motsvarar din beställning, ska du inom 14 dagar meddela oss gällande saken. Kontaktuppgiften hittari ni i bytes- och returvillkoren. Om paketet har blivit skadat i frakten, ska ni omedelbart göra en reklamation om skadan till fraktaren.
Returer
Webbutikens konsumentkunder har 14 dagars bytes- och returrätt enligt konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta eller returnera en del, eller alla produkterna i beställningen. Produkterna som returneras eller byts ska vara i originalförpackning och i säljbart skick. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta oss först och fråga om anvisningar för returneringen. Ange ditt namn, dina kontaktuppgifter och ditt kontonummer för eventuell återbetalning i samband med returen.
Returadress:
Roseborg OY
Bruksvägen 17
07970 Strömfors
Återkallande av beställning, felansvar och reklamationer
Innan beställningen har levererats kan beställningen återkallas med ett e-postmeddelande.
Webbutiken har ett lagstadgat felansvar för de sålda produkterna. Vid reklamationer ber vi dig kontakta försäljaren.